Visitant número......

Pels visitants del bloc: ............................

........ Benvingut a l'espai d'Eva_yam!! les cosetes del dia a dia!!! espero que t'agradi navegar una estona per aquí!!! "Els teus pensaments i les teves emocions configuren la teva vida"!!!...si vols contactar amb mi.... escriu a.... eva_yam@hotmail.com .....

dimarts, 4 de novembre del 2008

Tot sants!!!!!!!!!! visita al cementiri!!


Cap de setmana de flors i visita el cementeri!!
Dissabte parlava amb uns amics sobre el dia de tot sants i les tradicions que hi han !! la conclusió que vam treure va ser "un dia dedicat als morts" !! així de trist i així de real!!

Ara, per curiositat he buscat per internet el dia tot sants i es refereix així amb aquest dia "la festa dels morts, una festa que arriba en un moment clau de l'any, un moment en què la mateixa natura sembla morir"

Està bé dedicar un dia amb alguna cosa però en aquest cas veus com la gent no s'aproxima ni per casualitat al cementiri en tot l'any i en canvi aquest cap de setmana hi ha un moviment frenètic de gent; netejant i decorant el lloc on tenen als seus familiars. Un cop tot netejat, la gent té costum de dedicar uns minuts als seus familiars que al seu dia els van deixar i després se'n van a fer un passeig pel cementiri i així saluden a d'altres persones que al seu dia van conèixer.

Desgraciadament aquests últims tres anys hi he anat molt sovint ja que ara hi tinc al meu pare. És dur pensar que el tens allí i saps que el vincle més fort que tens son els teus records i el pensar que sempre està amb tu dins teu.
Segurament per mi mateixa no hi hagués anat tant però la meva mare necessita anar-hi molt sovint ja què per ella és una manera de sentir-se més a prop però això va a persones. També penso que si la gent fes com ella, el cementiri faria molt més de goig; però respecto la gent que no hi va ja que hi ha moltíssima gent que li fa respecte.

Durant aquests tres anys solament puc dir que els únics dies que hi trobem molta gent és aquest cap de setmana i naturalment veus el cementiri maquíssim, està tot ple de flors i tot net i naturalment et sap greu que la gent no hi vagi més sovint almenys per netejar-lo.

També les preguntes que em faig sempre que hi vaig: On està el senyor que neteja el cementiri???? Perquè sempre està ple de brosses??? Que li costaria passejar-se per allí i treure les flors que estant malament?

Son coses que no s'entenen! Però que hi farem!!

Així que el diumenge me'n vaig anar al cementiri a veure el meu pare i vam fer la ruta de sempre; les flors estaven precioses, donava goig de veure !! Normalment no faig fotos amb un lloc així però va donar la casualitat que portava la càmera a la bossa i em vaig dir perquè no!!

Després de fer-li la visita al meu pare i el meu iaio josep, vam anar xino xano a veure el meu tiet Sisco que està a la part de dalt del cementiri; tot això ho explico perquè cada cop que hi anem sempre em paro davant d'un escrit maquíssim que va fer una filla al seu pare quan va morir.

Aquest escrit cada cop que el llegeixo em fa emocionar ja que em sento reflexada amb ell; és maquíssim i es nota que està escrit amb tot el cor. Aquí deixo aquest escrit per a compartir-lo amb tu!!
Per cert, l'escrit és de la mare d'una amiga meva!! Això ho vaig descobrir al cap d'uns dies!




















1 comentari:

enric ha dit...

Un bon escrit en relació a el dia de tots els difunts. Jo com ja saps no sóc partidari d'anari i menys aquest dia, ja que com molt be dius, esta plé de gent que no hi torna fins el proper any. Però jo no hi vaig per conviccions personals i és que penso que el meu pare no hi és allí. I per recordar-lo, al igual que tu i tots els que l'estimem, no ens cal anar al cementiri, ja que cada dia en un moment o altre el nostre pensament esta amb ell i ell amb nosaltres, guiant-nos des d'on esta. Però respecto moltissim a la gent que necessita anar-hi.
Per cert, molt bonic l'escrit de la lapida.
Una abraçada!

SendersFlix

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:
eva_yam@hotmail.com
visitor stats