Visitant número......

Pels visitants del bloc: ............................

........ Benvingut a l'espai d'Eva_yam!! les cosetes del dia a dia!!! espero que t'agradi navegar una estona per aquí!!! "Els teus pensaments i les teves emocions configuren la teva vida"!!!...si vols contactar amb mi.... escriu a.... eva_yam@hotmail.com .....

dimarts, 18 de maig del 2010

Senderisme; Congost de Fraguerau (Ulldemolins) 15.05.10

Distància: 12 km
Durada : 5 hrs. 25 min.
Dificultat: Difícil
Desnivell : 500 m

A les 8 del matí ja estàvem a l'ermita de Sant Antoni (Ulldemolins) per iniciar la ruta; érem Jose, Benjamin, Olga, Enric i mua.

La ruta era pel Montsant, al Congost de Fraguerau.
Montsant: Congost de Fra Guerau- Sant Bertomeu-Els Ventadors-Punta dels pins Carrassers- Grau del LLop


El primer tram de la ruta maquíssim, el recomano per anar a passar el dia amb la família ja què tot el tram és recte i les vistes maquíssimes.
Les muntanyes guapíssimes ja què hi han de tot tipus i de diverses formes; apart també creuen un petit torrent d'aigua fins arribar a les cadolles fondes, que són estretes gorges que el riu Montsant ha obert al conglomerat.

Durant aquest tram de camí, vam trobar moltes roques maquíssimes que feien diverses formes i la majoria d'elles els hi han posat noms (els tres juradets, la cadira, els vigilants, ...)
Aquesta foto per exemple sembla la cara d'una persona!!!!! un senyor nas hi veig!!

Després si seguim el camí que ens porta a l'ermita de Sant Bertomeu ens trobarem aquest pont que passa el riuet del Montsant. És una passada passar ja què et fa respecte perquè és mou molt!!! És de pel·lícula!!



Després des de el pont fins l'ermita passarem per una sendera maquíssima en mig del bosquet; on solament sents el soroll de la natura; aquest tram el vaig fer sola ja què tots s'havien avançat i vaig poder comprovar la pau que respirava aquest lloc; per moments solament sentia la natura i no sentia les veus de fons dels companys que ja havien arribat a l'ermita; una passada!!!!!!!!!!!
Un lloc maquíssim per perdre't!!!!!!!!!!! Acompanyats o sols!!!!!!!!
Després vam fer un petit descans a l'ermita de Sant Bertomeu per tal de fer fotikis i mirar bé aquest racó tant maco. Aquí, el tato va descobrir davall de la roca, una font i com a cosa curiosa hi havia una figura de la verge.
Després vam tornar a la ruta en qüestió i vam començar a ascendir!!!!!! Aquest tram ja va ser fortet perquè deu ni do la pujada!! Per a fer-nos una idea, vam pujar de 500 m a 1055 metres!!!!!!!!! Tota l'estona pujada!!!!!!!!!!! Se'm va fer eterna!!!!!!!!!! I mira que psicològicament estava preparada però quan estàs allí ufffffffffff solament penses a què s'acabi i aquest és el meu error!!!!!!!!!! Jeejejje
Com em deia el tato "ni zen ni hòsties" jajajajajaja

Fins el tram del Portell dels Ventadors va estar molt bé encara que fos pujada ja què anàvem per moltes senderes maquíssimes però quan vam arribar amb aquell tram ja no em va agradar!!
Sabia que tenia vertigen però no fins quin punt em podia molestar; dissabte ho vaig descobrir!!! Ho vaig passar malament!!!!!!

Les vistes eren espectaculars però no vaig tindre collons a contemplar-les, em feia respecte!!!!!!! Apart aquest tram feia molt de vent i el lloc per on havíem de passar el vaig trobar molt perillós!!!!!!! Sobretot si et fa respecte les alçades.

Total que vam passar per la roca aquesta i tan si miraves a la dreta o l'esquerra veies un senyor precipici!! Ufffffffff!!! Si hagués anat sola, tinc claríssim que hagués tornat però vaig pensar "si ells poden, jo també" jejejeje

Apart sabia que tenia l'ajuda del meu germà i de Jose, així què em vaig sentir segura en tot moment!!!!!!!!! Però reconec que vaig tindre por amb aq tram!! Suposo que si no tingués vertig hagués disfrutat molt però no va ser així solament tenia ganes d'arribar al cim per tal de descansar i poder respirar!!!!! (ahhh i si no vas ben equipat per aquest lloc vas al terra segur)

Durant aq estona vam pujar grimpant!!! A 4 gates!!! Podies anar dret però feia molt més respecte i més valia assegurar-se per tal de no tindre cap ensurt!!

Un cop a dalt, encara em quedava contemplar el perill de la zona ja què faltava que pugés Olga!!!!!! I també solament de veure-la em feia respecte!! Solament cal dir que amb aquest tram no vaig fer cap foto!!!!!!!!!

Vam parar una estona per agafar forces i després vam seguir pujant (punta dels pins carrassers) però aquest últim tram em vaig trobar dèbil, em notava amb poques forces!! Suposo que aquest moment d'angoixa em va fer vindre el cansament al cos!!!!!! No se!!

Després el tram de baixada va ser guapo!!!!!!!!!!! (El Grau del LLop) El primer tram també era perillós però les baixades no em fan respecte!!!!! Apart va ser guapo perquè vam poder comprovar el que diuen els senderistes "s'ha d'anar en grup fent aq baixades"
Ara ja sabem el perquè!!!!!! La baixada feia una bona pendent i a la mínima podies marxar rodolant!! Però anàvem el tato, jose i mua junts!! I això va fer que anéssim ben segurs per tal de no relliscar; bé el que tenia més perill era el tato que anava al davant!!!!!!!!! Però aquest té un bon domini i no patíem per ell!!! (bé, una mica si) Això si, no se que faríem sense els pals!!!!!! Van de conya en aquestes situacions!!!!!!!

Bé, desprès de passar aquest tram, que per cert era maquíssim de contemplar-lo ja què eren senderes maquíssimes, vam seguir amb camins molt macos però ja menys perillosos!!!!!!

Resumint una sortida molt maca però per mi hagués esborrat el tram dels ventadors ja què el vaig trobar molt perillós i vaig patir el vertigen!!!!!!!!!
Aquí us deixo les fotikis!!!!!!!!!!!
Si voleu més fotos o cròniques de la sortida:

SendersFlix

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:
eva_yam@hotmail.com
visitor stats