Visitant número......

Pels visitants del bloc: ............................

........ Benvingut a l'espai d'Eva_yam!! les cosetes del dia a dia!!! espero que t'agradi navegar una estona per aquí!!! "Els teus pensaments i les teves emocions configuren la teva vida"!!!...si vols contactar amb mi.... escriu a.... eva_yam@hotmail.com .....

dijous, 30 de desembre del 2010

Necessito Ajuda!!! Diccionari Flixanco

Fa uns quants dies vaig posar aquest article però ningú m'ha contestat i m'agradaria que l'anònim que em va dir aquestes paraules, m'ajudés!!!!!!!!!!!! o si alguna persona que llegeix aquest bloc, sap alguna coseta d'aquestes paraules també pot col.laborar!!!!!!!!!!!!!!


Aquests dies m'han deixat comentaris, varis anònims per afegir paraules al diccionari flixanco!! avui les anava a posar però m'he trobat que algunes d'elles estant incomplertes, altres ja estaven i altres son correctes en català.

Quan envieu paraules antigues flixanques, estaria bé posar significat o alguna mena d'explicació.

Vaig a posar la llista per veure si em podeu ajudar a l'apartat que estant incomplertes:


* PARAULES FLIXANQUES QUE AVUI AFEGIRÉ:

  • ASGORFA
  • AMARGA(gelada)
  • ANSOPEGAR (paraula correta és ensopegar)
  • ANSUPIT (paraula correcta ensopit)
  • ASVENTAT (paraula correcta esventat)
  • AULIVER (paraula correcta oliver)
  • CONSUETA O CONSUET
  • SARGANTALLA (paraula correcta és sargantana)
  • JARDAR (anar a passar el dia al camp "dijous jarder")
  • LLORT / LLORD (una persona fea)
  • LLUMERA (viga de càrrega)
  • MOCOS (MOCS; segons el diccionari "líquid espés i enganxós de color clar que surt al nas")
  • SANTETS(cromos)
  • PUNTONA
  • RIEGOS (fecsa)
  • SIRIMENYA (pera petitona)
  • VENTALLOT/ VENTELLOT (donar un clatellot)
  • VOLEO, anar de



PARAULES QUE NO AFEGIRÉ PERQUÈ JA ESTAVEN:

  • MARXACOLI (murcielago en castella) està al diccionari com a Marxicolí
  • PITO (sirena)

PARAULES FLIXANQUES QUE SON CORRECTES EN CATALÀ (aquestes no les afegiré)

  • BADOC
  • BROMA (boira)
  • BARCADA


PARAULES QUE NECESSITO AJUDA!! PER POSAR-HO BÉ NECESSITARIA MÉS INFORMACIÓ SOBRE LA PARAULA CORRECTA O EXPRESSIÓ QUE S'UTILIZA AQUESTA PARAULA:
  • ANTIMA
  • BAXILLER
  • BARRALLUGA
  • BOSSAR
  • CATLLA
  • DACTERA
  • ENSA
  • PRISCA
  • TARTANYA
  • XIXON I FARAXON

GRÀCIESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS PER COL.LABORAR
AL DICCIONARI FLIXANCO!!

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Tot i que no soc Auctocton de Flix, tinc 50% de gens flixancos, i podria dir que soc quasi be un hibrid figot amb empelt de flixanco.

CREC QUE:
BAXILLER= TAFANER (XAFARDER)
TARTANYA= CUC DE TERRA
(LOMBRIZ EN CASTELLA)

XIXON I FARAXON= FRASE FETA A QUANT ES VOL DONAR A ENTENDRE QUE UNA COSA AFECTA A MOLTA GENT.

ESPERO QUE ET SERVEIXI.

FELIÇ ANY NOU
JORDI
A cavall entre Rba-roja i Flix

eva_yam ha dit...

aisssssssssssss moltíssimes gràcies jordi per ajudar-me amb aquest diccionari!!! dic flixanco però també valdria pels figots i per les terres del voltant! jejejeje

els de flix ho acabem tot amb o i els de riba-roja amb e!!

també podria dir que sóc mig figota ja què el meu pare era d'allí i jo em vaig criar a figolandia!! jejeejej

bé, l'any vinent ja afegiré aquestes paraules!!
gra`ciessssssssss

SendersFlix

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:
eva_yam@hotmail.com
visitor stats