Visitant número......

Pels visitants del bloc: ............................

........ Benvingut a l'espai d'Eva_yam!! les cosetes del dia a dia!!! espero que t'agradi navegar una estona per aquí!!! "Els teus pensaments i les teves emocions configuren la teva vida"!!!...si vols contactar amb mi.... escriu a.... eva_yam@hotmail.com .....

dimecres, 2 de novembre del 2011

Capstes - madalenes blanques - Postres de morcete!!


Aquest postre es diu de moltes formes!!

A  Flix, li diem "capsetes"; a mi, sempre m'ha fet gràcia dir-li "madalenes blanques" Quan era petita sempre em menjava a casa ma padrina!! la meva tieta Nuri sempre me les comprava expressament per mi ja què sabia que m'encantaven.

De fet, les de Riba-roja son les més bones que he menjat mai!! el qeu no me'n recordo si les feien allí o li portaven de fora.

Aquests dies buscant informació per internet he descobert que té molts noms: CAPSETES, AMETLATS, PANERETES O BARRETETS. Son postres típics d'aquesta terra, de les terres de l'ebre.

Aquesta definició que he trobat m'ha agradat:  

"Es tracta d'una pasta seca, trencadissa, dolça i de textura fina. Es fa amb ou, a punt de merenga, mesclat amb ametles torrades trossejades. Es cou i es ven dins d'una panereta de paper, similar a la que s'utilitza per a les magdalenes. Se solen menjar a mitja tarda, fora dels àpats principals." 
 
L'altre dia en va comprar la meva mare a Ca Anguera i em van agradar molt!! l'alex per curiositat va buscar la recepta i sense "perea" es va posar a fer-les.

Així li van quedar!!!!!!!!!!!1 per fora estaven perfecte i per dins estaven poc fetes!! les receptes que hem troba tper internet no son molt complertes ja què no et diuen el temps que les has de tenir.


La vaig provar i estava molt bona la capa exterior i per dins no estava seca!! suposo que hagués tingut de posar menys ja què això puja molt.



Bé, la qüestió és què ho tornarà a provar a veure si aquest cop surt bé!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Això si, amb lo que li va quedar de l'ou va fer aquestes galetes i estaven boníssimes!! em va fer molta gràcia la forma que van quedar!!! 








1 comentari:

enric ha dit...

A mi m'encanten les capcetes. Quan les encerto, espero provar-les, val?

SendersFlix

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:
eva_yam@hotmail.com
visitor stats