Visitant número......

Pels visitants del bloc: ............................

........ Benvingut a l'espai d'Eva_yam!! les cosetes del dia a dia!!! espero que t'agradi navegar una estona per aquí!!! "Els teus pensaments i les teves emocions configuren la teva vida"!!!...si vols contactar amb mi.... escriu a.... eva_yam@hotmail.com .....

dilluns, 3 de setembre del 2012

La Psoriasis!! una malaltia de la pell molt coneguda!!

Aquest cap de setmana he vist aquest vídeo i m'ha agradat molt!!!!!!!

M'agrada que per fi la gent lluiti i ensenyi la seva normalitat de vida!!  m'alegro que no els hi faci vergonya dir-ho, ni mostrar el seu dia a dia!!!!!!!!

Per mi la Psoriaris és una malaltia molt coneguda!!!!!!!! des de que tinc ús de raó l'he viscut a casa meva i mai he patit cap vergonya de cap tipus, tot el contrari!!!!!!! El meu pare en tenia i des de ben petita he vist aquesta malaltia com una cosa normal, no sé...una més a la família.

Sempre he pensat que això és una loteria, et pot tocar o no!!!!!!!!! No negaré que sempre m'he fet la pregunta de si em tocaria viure-la a la me pell o no ja què aquesta malaltia de la pell, és heriditària!! no és contagiosa, solament heriditària.

Dels 4 fills que han tingut els meus pares solament li ha tocat a un viure-la!! i els altres de moment no. Dic de moment, perquè et pot sortir a qualsevol edat; esperem i desitgem que no passi però aquesta és la realitat.

Al meu pare li va sortir per primer cop als 14 anys i al meu germà als 24!!!!! la meva padrina també en té però no me'n recordo la edat que li va sortir.

Antigament la gent ho patia més en silenci i li costava mostrar-ho i els hi feia molta vergonya. Me'n recordo que, la meva padrina m'explicava que anar amb falda li feia cosa perquè tothom la mirava. Suposo que tothom necessita el seu període d'adaptació davant d'aquesta malaltia però s'ha de ser fort i parlar-ho obertament.

Actualment hi ha molts tractaments i molta informació però no sempre ha estat així!!!!! pel que he vist a la família no tots els tractaments et poden anar bé; és a dir, potser a un li va molt bé i fa que la psoriasis pari però el = a una altra persona, li senta malament i fa tot l'efecte contrari, li brota molt.

El meu pare i mon germà van fer molts quilòmetres visitant metges especialitzats amb la Psoriasis i han provat moltíssims tractaments i no han trobat la cura d'aquesta malaltia de la pell.

La psoriasis et pot sortir a qualsevol part del cos i cada persona és un món!!!!!!!!  és hereditari però no contagiós!!!!!!! i sobretot, no té cura definitva!! un tractament et pot anar bé durant molt de temps fins que arriba un dia que deixa d'anar bé; és un llarg etc!!!!!!!!!!!!!!

S'ha d'aprendre a conviure amb ella i necessita molta constància. Encara me'n recordo al meu pare posant-se crema; 3 o 4 cops al dia, era un senyor ritual que requeria el seu temps i molta paciència, no fallava mai!!!!!!!

També me'n recordo de les herbes que un cop li van receptar un metge al meu germà!!!!!! jajajaja quina cosa més fastigosa!!!!!!!!!!!! sempre feia uns caretos quan se les prenia que no paràvem de riure!! de fet, esperava aquella hora per anar corrents a veure'l com se'l prenia!!!!! fins que un dia me les va deixar provar!!!!!!!! jajajaja i llavors ja el vaig entendre!!!!!

El que fa la FE!!!!!!!!!!! el pobre, durant molt de temps es va estar prenent aquestes herbes 2 o 3 cops al dia perquè aquell metge li va receptar per curar-se!!!!!!!!! 


Això siiii, sempre els he vist positius!! tal i com diuen als vídeos hi ha gent que té vergonya d'ensenyar el seu cos ja què quan està en ple brot impressiona una mica. A casa, sempre ho he viscut i mai he tingut aquesta sensació ni per part de la família ni per part dels que ho pateixen.

Els balnearis van molt bé!!!!!!!!! els tractaments que fan amb aquestes aigues especials; és tot un món aquest!!!! 

Tots han estat molt valents de comentar-ho obertament i conviure amb ella.

Com diu el vídeo, el millor que es pot fer.......... és comentar-ho obertament i parlar-ho amb gent que pateix aquesta malaltia perquè et va bé parlar-ho i veure que no ets l'únic que la pateix i que no tens perquè amagar-te, sino tot el contrari.

P de Psoriasis!!!!! un vídeo curt i clar!!!!!!

 

 Vídeo informatiu de la Psoriasis, la experiència de la gent que l'està vivint:

 


Pàgines interessants:

http://www.accionpsoriasis.org/

http://www.facebook.com/AccionPsoriasis

http://www.psoriasis360.es/vivir_mejor_con_psoriasis/vivir_mejor

http://www.dmedicina.com/enfermedades/dermatologicas/psoriasis

http://ortomolecularforce.blogspot.com.es/2012/04/psoriasis-y-tratamiento-ortomolecular.html



Aparición psoriasis, posibles causas:
 •Infecciones crónicas.
 •Piel seca.
 •Lesiones en la piel, como cortaduras, quemaduras o picaduras de insectos.
 •Algunos medicamentos.
 •Estrés y ansiedad
 •Obesidad.
 •Exceso de alcohol.
 •Cambios hormonales.

2 comentaris:

enric ha dit...

Molt bon article Eva sobre aquesta enfermetat tan desconeguda. Pero pitjor del mal i de les picors que tens son l,inpacte visual que produeix i que provoca mirades i comentaris que finalment t,obliga a amagarla i a patirla en silenci.

enric ha dit...

Molt bon article Eva sobre aquesta enfermetat tan desconeguda. Pero pitjor del mal i de les picors que tens son l,inpacte visual que produeix i que provoca mirades i comentaris que finalment t,obliga a amagarla i a patirla en silenci.

SendersFlix

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:
eva_yam@hotmail.com
visitor stats