Visitant número......

Pels visitants del bloc: ............................

........ Benvingut a l'espai d'Eva_yam!! les cosetes del dia a dia!!! espero que t'agradi navegar una estona per aquí!!! "Els teus pensaments i les teves emocions configuren la teva vida"!!!...si vols contactar amb mi.... escriu a.... eva_yam@hotmail.com .....

dijous, 11 de febrer del 2010

Articles Interessants de La Veu de Flix!!



He estat fullejant la revista de la veu de Flix i hi han dos articles que m'han agradat molt!!

L'escrit que va fer la meva germana a la Senyora Maria, és molt maco i et fa emocionar.


I l'altre escrit, és del Sr. Manuel llecha que parla sobre l'accident de la barca de l'any 1.945!! l'he de felicitar perquè l'he trobat molt interessant; apart,aquesta història l'he sentit molts cops a casa meva; la meva tieta Maria es va ofegar amb aquesta riuada del dia 3 de febrer de 1.945.

Era la germana de la meva mare, tenia 16 anys. La història que sempre m'ha explicat és que la meva tieta estava il·lusionada perquè venia la festa dels quintos i volia comprar-se unes mitges per anar ben guapa; així que va insistir a la meva àvia de què volia treballar per tal de poder-se-les pagar. La meva àvia no volia que treballés ja què era molt jove però degut a la seva insistència al final la va deixar que anés a collir olives.


Era el seu primer dia de feina!!!!!!!! Quan tornava de la seva jornada de treball és va trobar amb aquesta riuada i la gent va pujar igualment a la barca ja què no es podien imaginar el que va passar.

En aquella època, molta gent no sabia nedar i la tieta era una d'elles; molta gent es va poder salvar gràcies als animals però ella no va tenir aquesta sort.

El cos de la meva tieta no es va trobar i no em puc imaginar el dolor de la meva família ja què perdre un fill és molt fort i si afegim que no van poder plorar-la en persona encara ho és més.
Segons m'explicava la mama, son moltes les vegades que es va passar el iaio passejant per la vora del riu per tal de trobar la seva filla.

I estic totalment d'acord amb el Sr. Llecha quan diu que li agradaria veure algun dia un monument a l'atre costat del riu!!!

2 comentaris:

J.A. Martínez ha dit...

Hola Eva

Sobre l'accident de la barca a Google Books:

Hi havia un truc per a poder treure tot el document sobre el famós judici del famós naufragi, a pas de tortuga i amb molta paciència (l'emprava molt amb tota mena d'escrits digitalitzats) i Google Books el va descobrir i bloquejar. Alesahores hi ha una mena de truc més innocent que et pot fer intentar treure tot aquest document amb més paciència (potser no sencer però quasi) i a pas de tortuga amb artritis, però és molt pesat.

Tot és qüestió d'estirar i estirar com un bon cibersirgador, però "casca" molt.

Crec que aquest document no està perdut i es pot trobar a algun lloc si es busca bé.

Salutacions i les barques surant a sobre dels rius i mars

JA

http://books.google.es/books?hl=ca&id=n7Q2AAAAIAAJ&dq=barca+flix+balt&q=Flix

http://books.google.es/books?hl=ca&id=n7Q2AAAAIAAJ&dq=barca+flix+balt&q=barquero

http://www.worldcat.org/oclc/12673303

eva_yam ha dit...

eisss J.A.!!!!!! gracietes per escriure'm!!!
Sona molt interessant el que dius però tu domines molt aquest món de la informació i això no s'apren en un dia!!!!!

He mirat els enllaços que m'has posat!! està molt bé!!

Després m'he posat a buscar pel google i he trobat tres articles que parlen d'aquet tema; el teu, el de Marià i el de Pere. (avui posaré un enllaç)

Moltes gracietesss per la informació i m'alegro de poder saludar-te!!!!!!!!!

SendersFlix

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:
eva_yam@hotmail.com
visitor stats