Visitant número......

Pels visitants del bloc: ............................

........ Benvingut a l'espai d'Eva_yam!! les cosetes del dia a dia!!! espero que t'agradi navegar una estona per aquí!!! "Els teus pensaments i les teves emocions configuren la teva vida"!!!...si vols contactar amb mi.... escriu a.... eva_yam@hotmail.com .....

dijous, 30 de juliol del 2009

Recordant les Festes de Sant Jaume de Flix!! les del Barri!!

Aquests dies gràcies a les fotikis de Josep Antoni i també les de la meva germana m'han fet recordar moltes cosetes!! Una d'elles, les Festes de Sant Jaume! Les del barri !!

Antigament eren molt conegudes, per a què ens fem una idea eren tant populars i tant maques com les festes majors de Flix o de la resta de poblacions veïnes.

Avui posaré el programa de festes de l'any 1.976!!! si si, ho has llegit bé!!!!!!! 1.976!!!!!!!

24, 25 i 26 de juliol de 1.976!!

Em fa gràcia posar aquest article perquè llegint aquest programa m'ha fet gràcia veure les dates ja què exactament faltaven 10 dies per a què vingués al món!!! Que fort!!!!!!!!! 33 anyets!!!!!!!!!!

Mireu aquesta publicitat!!!!!! És boníssima!! La fotografia de l'aire condicionat para per si sola!! jejejej

Naturalment amb aquella època ho van fer amb castellà i fins i tot t'impacta quan veus "SAN JAIME" jejejeje et sona estrany!!!
També podem veure aquí el segell de l'empresa d'ERCROS, que antigament es deia "CROS"
Amb aquesta consta els noms de les reines de la festa i els organitzadors!! El meu cunyadet estava d'organitzador!!

Aquestes son les reines de les Festes de Sant Jaume de l'any 1.976!! (la meva germaneta és la més guapeta de totes!!! la segona començant per la dreta)


Aquest programa és de la meva germana, se'l va guardar per tindre un record d'aquell any ja que va ser molt especial; va ser una de les reines de la festa i també uns dies molt especials.

Per mi l'anècdota més especial d'aquelles festes és la història d'amor que va sorgir i la qual em va explicar ahir amb més detall la meva mare!!! Les reines de la festa necessitaven un acompanyant per tots els dies i la meva germana li va tocar al meu cunyat!! ells no es coneixien de res, simplement de vista!! així què allí va començar la seva història i gràcies amb aquelles festes la meva germaneta va conèixer el seu gran amor!!!!! que bonic!!!!!!
Em va ensenyar una foto vestida de reina on surt amb el meu cunyat mentre l'acompanyava a l'escenari i si hagués de posar un títol a la foto, diria "33 anyets agafadets del bracet" que maco poder-ho dir!!!!! i espero que vagin sumant moltíssims anys més!!!!!!

Pensant amb aquesta festa he pensat que el nostre amic blocaire Josep Antoni segur que al seu bloc li hauria dedicat un apartat per parlar d'aquesta festa tant important pel nostre poble!! (us recomano el seu bloc ja què escriu articles molt interessants de Flix i de la seva història i també d'altres temes! )
Us deixo un enllaç del seu article :

Aquestes fotos son del Josep Antoni!! son de les festes de sant jaume! els típics jocs que feien els nens!!

Segons el que m'ha comentat ell d'aquesta foto:
El joc de "les Carretilles" sortien el primer dia, a la vespra. Anaven precedides per un cotxe ementent música i els "cabessudos" del poble. A dalt de les carretilles hi anaven nens i nenes (el qui volguessin i capiguessin!) i des d'allí es llançaven caramels.
Aquesta era la típica cursa de tricicles que es feia!!
Un petonàsssssssss bloc!!

5 comentaris:

Josep Antoni Collazos Ribera ha dit...

Els ecos del "flixbuk" han arribat fins al blocs, jejejeje. Gràcies per recordar les festes del barri. I molt agraït pels comentaris sobre el meu bloc. Amb el teu, estàs fent una feina molt bona i enriquidora de divulgació, a banda que el tens molt treballat. Segueix així, enhorabona!

eva_yam ha dit...

eisssssssss Josep Antoni!!!!! gracietes pel teu comentari!! m'ha agradat molt que passis a fer-me una visita!!!!!!! no podia deixar passar l'oportunitat de parlar d'aquestes festes tant maques!!

Un petonàssssssssssssssss
et seguiré llegint!!!!!

Anònim ha dit...

També recordo que el SR.JOAN LOBA al ambigu obrir més pronte perquè anàrem els del Colorado, que fèiem i no Clorato. Com era. Un petonas per tots els del primer Ren,segon i trecer et diré primer , el cosidor Sra. Emilia junt la font. I moltes coses mes.

Anònim ha dit...

ra

Anònim ha dit...

Soc del Clorato,

SendersFlix

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:
eva_yam@hotmail.com
visitor stats