Visitant número......

Pels visitants del bloc: ............................

........ Benvingut a l'espai d'Eva_yam!! les cosetes del dia a dia!!! espero que t'agradi navegar una estona per aquí!!! "Els teus pensaments i les teves emocions configuren la teva vida"!!!...si vols contactar amb mi.... escriu a.... eva_yam@hotmail.com .....

dijous, 4 de març del 2010

Reflexió d'avui; 04.03.10



Avui morcete m'ha enviat un article i l'he trobat molt interessant!!


És una reflexió de la vida, sobre com l'hauríem de viure!!!!!!!!

intentar disfrutar del present i no preocupar-nos tant del futur!!!!!!


I si m'hagués de quedar amb alguna frase d'aquest article seria aquesta:


"si el què pugui passar té solució, ja ens preocuparem quan arribi el moment"

molt sovint ens preocupem per coses que encara no han passat i li donem voltes als temes i això fa que molts cops no disfrutis del dia a dia, del teu present!!!!!!!!!!!!!


Bé, deixo un enllaç de la web de terra, on està aquest article i també el copio aquí perquè em fa gràcia tindre'l a mà i així poder-lo tornar a llegir quan tingui ganes!!!!!!!!
___________________________

"Mejor, vive el presente "


Es preferible la acción a la especulación. Siempre es mejor ocuparse que preocuparse. Lo afirman los seguidores de la filosofía del "aquí y ahora" que postula que la felicidad no nos está esperando en el futuro sino en el presente.
"Las cosas no dejan de hacerse porque sean difíciles, sino que se vuelven difíciles porque no se hacen", reza con sabiduría un viejo proverbio oriental, que convendría tener presente a cada instante.

Los tibetanos creen que hay un reino oculto en la cordillera Himalaya, donde impera la belleza y la bondad y no hay sufrimiento. Según cuenta la leyenda, las puertas de este mítico mundo se abren una sola vez en la vida de cada persona, y aquélla que no las atraviesa quedará fuera para siempre.
Este mito enseña que la vida no espera. Si se tiene un sueño, hay que tratar de hacerlo realidad. Hay que actuar en vez de postergar. Si no se toma la iniciativa con el primer entusiasmo, difícilmente se hará más adelante.
Curiosamente, y aunque parezca un contrasentido, uno de los principales enemigos de la acción es la anticipación mental de lo que podría llegar a suceder, la mayoría de las veces infundada.

"La anticipación de determinados riesgos y peligros, nos protege y ayuda a sobrevivir, porque permite prepararnos lo mejor posible para afrontar las amenazas y activar nuestro cuerpo para responder ante una situación que compromete su seguridad", señalan los psicoterapeutas.
Actuar, actuar
Es mejor ocuparse que preocuparse
No obstante, cuando las desgracias que anticipa nuestra mente no se asientan en la realidad y son abstractas, exageradas o de origen desconocido, nos paralizan y limitan el disfrute de la existencia. Suelen ser memorias fotocopiadas del dolor pasado que se proyectan al futuro.

También es útil preguntarnos de qué tenemos miedo. Si lo que pueda suceder tiene solución, ya se la daremos cuando llegue el momento. Por el contrario, hay que volver al momento presente, en vez de ocupar la mente con ideas que no concluyen ni resuelven nada, con especulaciones, conjeturas o suposiciones que se repiten y te introducen en un círculo vicioso en el cual damos vueltas sin avanzar y seguimos en el mismo sitio.

Hay un lugar sereno, donde desaparecen los problemas mentales y emocionales: el preciso instante que vivimos, el único momento en que transcurre la vida.

De ese modo, nuestra mente deja de viajar al pasado y el futuro. Nos ocupamos sanamente de resolver nuestros asuntos, en vez de preocuparnos enfermizamente por ellos.

2 comentaris:

eva_yam ha dit...

jejeje moltes gràcies Reyes!! aquesta no me l'esperava!! m'han agradat molt i la veritat es què tot el que convida a la reflexió,ho trobo interessant!!! de tots els que has posat, si m'hagués de quedar amb algun, diria aquest:

Maestro, ya no tengo nada en mi mente, ¿qué debo hacer?.
- Tíralo fuera.
- Pero si ya no tengo nada en la mente.
- Tíralo fuera.

jejeje és boníssim!!! bé, i la de "los monjes" també és molt bo!!

No ho sabia això dels koans! fa temps que vull llegir algun llibre d'aquest estil però no m'acabo de decidir!!!!!! si en saps algun que estigui bé, m'ho dius!!!!!!

aquests koans m'han recordat als contes del Jorge Bucay que son boníssims!!!!!!

gracietesssssssssss per aquest comentari!! ara buscaré infomació sobre això dels koans!!! m'ha agradat!!!!!!

un petonàssssss

enric ha dit...

Faig meva la recomanació que li fas a la Eva. Jo tb el llegirè.
Eva, hi ha un proverbi que diu que si una cosa no té sol·lució, perquè ens hem de preocupar i si en té llavors no cal que ens hi preocupem.
"El passat ja no existeix i el futur no el coneixem per tant, el moment de viure és el present. "
Salutacions!!

SendersFlix

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:

vols enviar-me un correu privat?? escriu a:
eva_yam@hotmail.com
visitor stats